Nieuws 2015

Kijk voor het heetste Gompie nieuws op
<< 2014  

Zwolle / Ahoy

Onze laatste wedstrijden van het vorige seizoen waren in één woord Dramatisch. In Made wisten we er nog wat van te maken, maar daarna kwamen we niet eens halverwege de baan. De aandrijving van de procharger bleef maar kapot gaan. Ondanks andere lagers en tandwielen ging het mis zodra er gas gegeven werd.

Afgelopen winter is er daarom hard gewerkt aan een oplossing. Het kleinste lager van de impeller as is verwijderd. Daar voor in plaats zijn er 2 teruggekomen. De smering is ook aangepast. Daarnaast zijn er nieuwe tandwielen voor de aandrijfbak gekomen.

De voorkant van het frame is aangepast. Deze hapte vrij diep in de baan als de voorkant naar beneden kwam. De frontplaat is verwijderd en er zijn 2 kleinere plaatjes (ski's) langs de voorwielen gemaakt. Als hij nu neer komt, zou dat in ieder geval minder hard voor de ophanging zijn en glijdt het wat soepeler. Ook is de besturing vervangen. Voorheen was dit mechanisch via een bowdenkabel, maar nu is het hydraulisch geworden. Met een pompje op het stuur en een cilinder tussen de fusees.

Aan de electrische kant van de trekker zijn ook aanpassingen geweest. Om uitval te voorkomen zijn de Li-Po accu's voor de onsteking vervangen door 2 verse nieuwe. Omdat deze meer capaciteit hebben, zijn we van 3 naar 2 gegaan. Dat scheelde ook weer gewicht. Er is een vracht aan kabels ingekort, dus dat was ook weer meegenomen. Om het opladen nog bedrijfszekerder te maken zijn er nieuwe stekkers gemonteerd en wordt er een betere lader gebruikt. De Racepak datalogger heeft ook voor heel wat kopzorgen gezorgd. Na uitgebreid meten en testen is bedacht om extra massakabels aan de bobines te monteren. Dit om vreemde stromen en ladingen beter af te voeren.

Door op tijd te beginnen met de werkzaamheden hebben we als team eigenlijk een record gebroken. We waren op tijd klaar!!


Nieuwe stuurcilinder/spoorstang.

Nieuw frontje
 
Dat moest ook maar eens beter
 
Torretje wordt er weer netjes ingelepeld.
 
Da's weer het nadeel van zo'n klein ding.
Je kan er niet altijd handig bij.
 
Nieuwe contactloze schakelaars voor
 de achteruit en neutraal lampjes.

Maar goed ook want de trip naar Zwolle ging niet vanzelf. Precies op die nacht/ochtend is het vreselijk gaan sneeuwen en ijzelen. Met wat vertraging, maar nog wel op tijd kwamen we aan bij de IJsselhallen. Snel alles in gereedheid gebracht en op naar de baan.

En verder? Nou... ook dat ging boven verwachting. Voor sommigen waren de aangepaste sleepwagen en de baan een probleem, maar bij ons ging het super. Een mooie stabiele run en een FULL PULL! Nou die hebben we al HEEEEL lang niet meer gezien.

Snel werd alles gecontroleerd en keken we met name of de Pro-Charger het gehouden had. Zo te voelen was die nog in orde. En, zelfs de Racepak had opgenomen. In ieder geval de temperaturen dan. In de pull-off van 4 wisten we zelfs nog een derde plaats te behalen en gingen we zelfs met een beker en bloemen naar huis.


Knap ijsbaantje onderweg

Lekker warmdraaien buiten. Brrr


Onboard run 1


Ongelofelijk. Het staat er echt FULL PULL

Onboard pull off
 
Derde plaats!!
 

Met het goede resultaat van Zwolle in gedachten gingen we weer snel verder met de kleinere aanpassingen. De schakelpook en bijbehorende neutraal/achteruit schakelaar moesten ook maar eens vervangen worden. De pook was al eens afgebroken geweest en de schakelaartjes werkten niet meer betrouwbaar. Na wat pogingen en omzwervingen lukte het ook om nieuwe componenten voor de aandrijving van de brandstofpomp te bemachtingen, zodat ook die weer netjes en recht gemonteerd kon worden.

Ahoy is lekker dicht bij huis en het is altijd leuk om er veel vrienden en kennissen bij te hebben. Qua publiek was het niet echt druk, maar dat mocht onze pret niet drukken.

Na een paar uurtjes relaxen, mochten we 's avonds aan de bak. De temperatuur was aangenaam, maar de wind was toch best fris als je buiten stond te wachten. Na het warmdraaien mochten we rond 8 uur naar binnen. De eerste runs van onze collega's gingen prima, dus aan baan of sleepwagen ging het niet liggen. En... Aan de Gompie lag het ook niet! René kon lekker vlot op het gas. De neus ging omhoog, maar niet te gek en zo trok hij een strakke afstand van 56.64 meter. Goed gedaan, maar net niet genoeg voor een finaleplaats zo bleek later. Toch zijn we weer zeer tevreden met dit resultaat. We zitten dicht op de V8 club en dat biedt kansen voor het buitenseizoen.

En... om het feestje in de Ahoy hal nog verder compleet te maken... Vierden we vandaag ook dat het Gompie team 30 jaar bestaat! Lees maar eens terug wat er in die tijd allemaal gebeurd is.


Gezellig druk in het rennerskwartier.

Altijd spannend na een verbouwing,
maar het wegen ging soepeltjes.

Snel naar binnen, want het werd
er niet warmer van buiten.

De onboard video
<< 2014  

Terug