Nieuws 2009 |
<< 2008 |
De laatste wedstrijden van het seizoen liepen niet echt volgens onze wensen. De banen waren goed en ook de omstandigheden waren meestal wel in orde. Toch kregen we steeds meer mankementjes aan onze trekker zodat we elke keer toch naast het podium bleven eindigen.
Kijk maar eens wat er in Oudenhoorn weer gebeurde:
Ondanks de verbeteringen aan de blower aandrijving, raakte bij bijna elke run de blowerbelt toch beschadigd. Door de vreemde bokkesprongen hier en daar bleef ook het frame niet gespaard. De afgelopen jaren heeft hij goed werk gedaan, maar nu begon toch de metaalmoeheid toe te slaan. Vooral tussen de motor en de kooi, waar hij het meest te verduren heeft, ging het mis. Er werden nieuwe stukken tussen gelast, maar toch werkte hij niet meer zoals vanouds.
Ook de achteras blijft een zorgenkindje en de beschadigingen van Putten waren ook de spatborden niet meer als nieuw. En dan nog maar te zwijgen over de blowers. Het wordt steeds lastiger om een reserve blower te vinden en iets groters wordt er niet gemaakt van magnesium. Alles wordt tegenwoordig billet aluminium. Beresterk, maar ook loodzwaar. Een nieuwe blower voor ons zou bijna het dubbele wegen!
Al met al dus tijd om een aantal radicale beslissingen te nemen en een nieuwe trekker te bouwen. Nee... nog geen 2.5 tonner. Dat laat nog even op zich wachten, maar wel...
Bijna niets blijft er over van de oude. Even een opsomming van de verbeteringen.
Hier volgen wat foto´s van de werkzaamheden.
Rustigjes aan werd er in de loop van de ochtend weer vertrokken vanuit Maasland naar een van de grotere evenementen in Putten. De Beach Pull. Het terrein was weer netjes in orde gemaakt en het was al gezellig druk in het rennerskwartier toen we aankwamen.
Het was wel weer even relaxed dat we niet als tweede klasse aan de bak moesten. Dus hebben we lekker in het zonnetje van de andere klassen kunnen genieten. Na de 8.5 ton trucks werd de baan nog even lichtjes opengetrokken en weer aangereden. Wij konden daarna aan de bak. Tot ieders verbazing bleek de baan keihard te zijn. Als eerste ging de lokale held The Riddle van start en die kon maar amper grip krijgen. Hoge toeren en een matige afstand. Nu is het moeilijk om daar wat zinnigs over te zeggen, dus werd er nog een proeftrek gedaan en gelukkig mocht die van ons even later ook over. Wij gingen dus met een hoog toerental ook niet echt ver. Blijkbaar hadden de zware trucks en de poging tot baanreparatie toch hun sporen nagelaten. Of was het die grote Fendt-in-3-voud? Wel leuk om te zien trouwens. 1 trekker aan de gang met 2 kleinere als gewichten.
En dan is er maar 1 remedie: bandjes leeg laten lopen. Nu waren ze eerst wel aan de harde kant, maar eerder op de dag leek de baan toch eerder te veel dan te weinig grip te geven. Anyway... een flink stukkie terug en opnieuw proberen maar.
Je zag ook al meteen andere deelnemers beter en beter presteren en gelukkig gingen wij ook eenvoudig naar de 100 meter. En dat was wel effe reden voor een bescheiden feestje. Na al die pech van dit jaar en het frame wat toch weer opgelapt is. Motortje was nog oké en de rest ook. Bijna dan, want de slang van de carterontluchting was losgekomen. Een beetje veel olie lekkage was het gevolg. Effe snel het zijbord er af en poetsen maar.
We waren met z'n 8-en in de finale om daar uit te vechten wie de beste was. We dachten toch goede kansen te hebben, gezien de full pull die we hadden. Deze keer misschien eens een podiumplaats? Nee hoor!! Het was een spannende strijd en regelmatig werd de leidersvlag verzet. Opnieuw kwamen wij echter het pechduiveltje weer tegen. Of het nou die eerste vreselijke run was of gewoon net effe te veel voor de banden... in ieder geval vlogen er op een gegeven moment een heleboel stukjes kevlar in de rondte. Van de linker band was een flinke flap rubber losgekomen en die heeft van binnen uit de spatborden gesloopt. En dan ben je weer zevende... met schade. Spatbordje is natuurlijk erg jammer, maar alweer een band aan vellen zet je aan het denken.
En dat wordt er natuurlijk altijd gedaan op en na de wedstrijd. Op één of andere manier wil die trekker ook gewoon niet normaal doen. En wat is er dan veranderd? Nou, bijvoorbeeld de wielsnelheid. Ondanks dat we deze hebben verhoogd (er was eigenlijk op dat moment geen andere verhouding verkrijgbaar) is het toerental niet echt gaan zakken. Eerder dat het hoger is geworden. De stabiliteit is ook ver te zoeken en daarmee zou je kunnen denken dat het gewoon te hard gaat. Hij slaat er als het ware doorheen. En als er dan eenmaal voldoende tegendruk is van de sleepwagen, zie je op de datalogger dat het toerental zo maar 600 toeren zakt naar 3000. Op dat moment trekt hij het gewoon niet meer.
Met een ander setje tandwielen en banden en een opgelapt spatbord gaan we richting Cadzand. Het is meer voor het plezier en de eer van de dag dan voor de competitie. Daar valt niet zo veel eer meer te behalen. Ook het EK wordt een vakantie uitje, want meedoen zit er niet meer in helaas.
Nog wel even leuk om te vermelden was dat Almer even terug in de tijd ging in Putten. John de Graaf moest weg voor zijn werk en had hem gevraagd om te rijden op de Backdraft. Een mooi machientje met nog een ongeblazen Rover. Afgezien van de hitte uit de uitlaten bij stationair was het toch een leuk ritje!!
Ander leuk nieuws is dat een al bekend bedrijf uit de omgeving Putten nu ook ons gaat sponsoren. Het bedrijf Ultra Lite siert nu ook op onze trailer. Het is altijd goed om te zien dat er al bijna geen plek meer is achterop!
Het kapotte voorwieltje weer gemaakt en alweer is de aandrijving van de
blower aangepast.
Een extra roller om de steun van de spanrol gemaakt.
Mogelijk liep daar de rand van de blowerbelt op stuk.
Ook is er aan de voorkant van de bovenste poelie een flens gemaakt, zodat hij
niet naar voren kan lopen.
De blower was aan de achterkant al 3 mm gezakt, omdat de nieuwe motor blijkbaar
niet 100% vlak is aan de bovenkant.
Of de onderkant van de Mooneyham blower is niet vlak… U zegt het maar.
Het goede nieuws van vandaag is in ieder geval dat de motor als vergif loopt
en de blowerbelt er nog netjes op zit.
Helaas is er dan ook weer slecht nieuws te melden: Het frame is total-loss,
gewokkelt, naar de kl#$%, einde oefening.
Almer zat op de bok en wilde bij de start kijken of hij vlot weg kon. Nou… dat
ging niet, hij nam gas terug en pakte het voorzichtig aan. So far so good, maar
na een meter of 20-30 wilde hij toch wel doordrukken. En dat ging dus niet.
Normaal gesproken gaat de Gomp dan lekker snelheid maken en loopt het toerental
rustig op. Deze keer gingen alle stoppen door en begon hij meteen gek te doen.
Groeiende band en meer van die gekke dingen. Almer van het gas af, effe wachten
en weer vol d’r op. Een paar meter lang ging dat best, maar erg ver kom je dan
niet meer.
Resultaat : weer 2 punten.
Terug in de pits; kijken, denken, schelden, datalogger uitlezen, het nieuws
doorgeven aan de thuisblijvers…
En dan.. .zie je dat je frame kapot is. Op de foto’s kan je zien dat het frame
veel meer tordeert dan normaal en dat blijkt ook uit de schade. In het stuk
tussen de motor en de rolkooi is links een buis gebogen (duwkracht) en rechts
een buis gebroken (trekkracht).
De motor hangt een raar in zijn steunen, dus dat frame is echt krom.
Een blik onder het frame van achter naar voor zegt ook al zat… het lijkt wel een
achtbaan.
Na 5 jaar is blijkbaar het frame moe en verliest één van zijn belangrijkste
eigenschappen: balans!
Effe een nieuwe bouwen zit er niet in, dus wat kapot is word weer gefixt en zo
moeten we het seizoen uitzingen.
Plannen voor de winter zijn er genoeg te bedenken… we zullen zien wat het wordt.
Zou die 't nou blijven doen Joop? |
Effe trug douwe... |
en GAAN |
Zoveel torsie is echt niet normaal |
Groeiend band en stoppen maar |
|
Krom... |
... en kapot getrokken |
Het frame heeft zijn best tijd gehad |
Na succes in made… toch te vroeg gejuigd. Op onze bijna-thuis-wedstrijd in
Oudenhoorn was de Gomp niet te hanteren.
Hij was wild en begon al vanaf de start gek te doen. Groeiende band en dat soort
ongein.
Is die motor dan zo sterk geworden? Achteras probleem?
In ieder geval stond René bij 73 meter stil.
Gelukkig nog binnen de lijn, maar die 2 punten die je daar voor krijgt is ook de
moeite niet.
Al snel was duidelijk dat het een gekke run ging worden.
Na de groeiende band (en dus verliezen van grip op de baan) dook de neus naar
beneden.
Hij hing best hoog, dus door de klap brak een voorwiel.
Er zat wel behoorlijk gang in, dus kreeg ie nog een zetje van de sleepwagen.
Nou en dan kan je wel raden wat er gebeurd… Op zijn kant!!
Gelukkig niemand gewond en niet al te veel schade, maar toch. Het zit ons alweer effe niet mee!
Deze keer niet een ritje langs Utrecht en Amersfoort richting noordoost
Nederland, maar naar het zuiden naar het Brabantse Made.
De accommodatie was weer lekker ruim opgezet en het was een gigantische drukte
met de 3 banen.
Over het weer niets te klagen en de banen waren ook in orde.
En zelfs voor ons ging het goed!!
Ja ja… er werd een prima run gemaakt en we raakten zelfs op het podium met een
derde plek.
Na 5 wedstrijden waar kleine problemen grote gevolgen hadden, ging het nu goed.
Nou ja.. .bijna goed, want de blowerbelt zag er weer niet lekker uit.
We hebben de eerste 3 wedstrijden van het buitenseizoen weer achter de rug.
Gelukkig gingen ze dit jaar allemaal door, want de afgelopen jaren viel er wel
eens een druppeltje te veel in Stroe en Emmeloord.
Voor ons was het een nieuw begin met een nieuwe motor. Alles is weer net een
beetje anders en het is altijd weer afwachten of het allemaal werkt.
We kunnen blij zijn dat de motor nog heel is, dat is bij collega's wel eens
anders.
Toch hebben we niet veel puntjes kunnen verzamelen, want het motortje had nog
wel zijn mankementjes.
En dus kon de freesbank weer aangezet worden om een degelijk steuntje te
maken. Meteen werd van de gelegendheid gebruik gemaakt om de 2 opnemers ( 1 voor
de inlaat en 1 voor de uitlaat)
wat dichter bij elkaar te zetten. Zo kan het verschil tussen de 2 beter bij het
orgineel komen. Nu stonden ze eigenlijk te ver uit elkaar, omdat de moeren te
dik waren.
Er is nu een stukje massief aluminium gemaakt waar de opnemer bijna helemaal in
verdwijnt en dus goed vast zit.
Alweer goed weer! En dat is voor Emmeloord toch weer mooi meegenomen. Waar deze
wedstrijd normaal gesproken een van de eenvoudige A-divisie wedstrijden is,
heeft men
dit jaar behoorlijk uitgepakt.
We werden verrast door een tweede baan en zelfs een derde voor de Micropullers.
De A-divisie reed op de bestaande baan en een aardig aantal standaardtractoren
bevolkte de tweede. Een aantal compact-diesel machines was ook van de partij en
zo is Emmeloord aardig ge-upgrade.
De baan leek behoorlijk vettig en veel grip te hebben bij de prostocks en dus
kozen we voor relatief harde banden.
Al was het maar om geen gekke capriolen op de baan te krijgen, want we wilden
deze keer in ieder geval meters gaan maken.
En dat lukte... bijna een baanlengte lang.
De full pull leek binnen, maar we kwamen net effe wat te kort.
Best of the rest zeggen ze dan.
Ondanks de vijfde plek waren we toch wel blij met het resultaat. Het motortje
werkt en we hadden eindelijk informatie over de motor.
De temperaturen in orde, drukken oke en het toerental hoog genoeg.
Helaas was er ook wel weer wat mis gegaan. Nog maar de helft van de blowerbelt
zat er op, want de andere helft zat om de steun van de spanrol gewikkeld.
Blijkbaar was de belt over het randje van de spanrol gelopen en daarna tegen de
voorkant van de blower afscherming gelopen.
Die had de belt netjes afgepeld...
Da's dus weer een mooi klusje voor Dré d'n draaier. Dat komt goed.
Het olieverbruik was weer als vanouds en de opnemers zaten nog op hun plek. Die
problemen zijn dus ook achter de rug.
Achteraf gezien bleek de baan niet echt veel grip te hebben en had de motor
al in snel in de toerenbegrenzer gezeten.
We hadden we de bandenspanning best 1 of misschien wel 2 tienden kunnen laten
zakken, maar zo is het spelletje nou eenmaal.
De volgende wedstrijd is over 2 weken in Made. 'S kijken of we daar een podiumplaatsje kunnen meepakken.
Thuis gekomen werd de boel netjes schoongemaakt en besloten we een extra
overdrukventiel in de leiding te plaatsen.
Ook werd de datalogger nog eens nagekeken omdat er toch wel vreemde olie- en
vuldruk waarden gemeten werden.
NA een tijdje puzzelen bleken de stekers gewoon verwisseld te zijn.
De blower aandrijving werd ook nog wat aangepast, omdat de nieuwe grof vertande
blowerbelt was beschadigd.
Zo konden we op tijd naar Wierden vertrekken om weer eens een poging te wagen.
Het weer was op die vaste Hemelvaartsdag opnieuw dik in orde.
De baan was van dezelfde kwaliteit, hoewel er toch we wat deelnemers last hadden
van dat vreemde plekje halverwege de baan.
Bij The Riddle was het zelfs zo erg dat een run die goed begon, eindigde in een
flinke duikeling. De Hemi machine ging hard op zijn kant en
het frame van het Puttense pullertje raakte daarbij beschadigd.
Dat onze machine ook nog wel eens op zijn kant wil gaan, maakte het toch wel wat
onzeker.
Almer ligt daar meestal niet zo wakker van en gaf even later de Gomp flink de
sporen.
Toch kon hij zijn ritje niet afmaken. Alweer kreeg de motor te maken met een
mankementje.
Deze keer stopte hij vanzelf, alsof iemand de noodstop er uit trok.
Even werd er gezocht maar al snel was duidelijk dat de opnemers van de onsteking
niet meer in de oorspronkelijke staat waren.
Het kan zijn dat er een moertje is losgekomen of dat het fragiele boutje waar de
opnemer in zit gebroken was, maar ze waren in ieder geval van hun plaats
gekomen en daarna aan gruzelementen geslagen door de voorbijvliegende poelie.
Tja... daar sta je dan... weer maar 2 punten verzameld.
En onze kleine weegt... weer precies genoeg |
Een goeie start! |
Nog in volle vaart |
Maar dan is het weer snel over |
Niet helemaal origineel meer |
Er werd traditiegetrouw weer tot diep in de nachten gesleuteld voordat de
dikke V12 weer van zich liet horen.
Maar hij was op tijd klaar om de strijd aan te gaan in het Gelderse Stroe.
Het weer was perfect en ook over de accomodatie en de baan was niets te klagen.
Dit jaar moeten we al vroeg aan de slag, want de 950kg klasse staat voortaan
gepland na de pro-stocks die de wedstrijd openen.
Dus meteen de boel uitladen en klaarzetten. Het voordeel is wel weer dat we de
rest van de dag kunnen relaxen met een potje bier er bij.
We kozen een voorzichtige afstelling met een voldoende rijk mengsel.
Eenmaal aan de beurt werd de motor gestart en reed René naar de baan.
De gebroeders Van der Marel duwden het spul achteruit en even later ging het gas
voorzichtig open.
Toen René kon doordrukken, maar kort daarna moest het gas weer snel dicht.
Dat was niet alleen omdat René niet veel meer zag, maar meer vanwege de oorzaak
van die warme douche.
De olieslang die de bovenkant van de krukas van olie voorzien was er af
gesprongen.
Behalve dat de olie snel op raakt op deze manier, leeg het René beter voor de
motor om maar te stoppen.
Al toen de motor thuis voor het eerst liep was de oliedruk vrij hoog.
De nieuwe lagers en drijfstangen passen een stuk beter dan bij de oude motor,
dus blijkbaar kon hij de grote hoeveelheid olie die vroeger werd aangeboden niet
meer verwerken.
Interesse uit America en Goudswaard. Die bandjes? Zijn nu voor Let's Try |
René na een warme oliedouche |
Slangetje los dus. |
Dat wordt weer poetsen, Henk! |
Zie de filmpjes op youtube.
tractorpuller gompie 1ste start
tractorpuller gompie koppelingtest
Hij is er weer bijna klaar voor. Maandagavond 11 mei heeft de nieuwe motor voor het eerste gelopen!! Het ziet er naar uit dat alles netjes klaar is voor het buitenseizoen van 2009. De motor is weer fris en voorzien van nieuwe - lichtere - zuigers. Niet alleen de aandrijving van de blower, maar ook de blower zelf is vervangen. Hij paste net niet op de oude bevestiging, dus dat was weer onvoorzien extra werk. Verder waren het weel heeeeel veel boutjes, moertjes, slangetjes en stukjes nieuw aluminium om er weer een complete motor van te maken.
Hier wat foto's van vorige week:
Het wordt ook steeds moeilijker om de juiste tandwielen te vinden met de juiste overbrengingsverhouding. Deze keer werd er een set in gedaan waarmee we een hogere wielsnelheid hadden.
Uiteindelijk kwam het allemaal goed en vertrokken we zaterdag al vroeg naar Ahoy. Zo waren we zeker van een mooi plaatsje binnen in de hal en konden we de boel weer netjes neerzetten. We hadden deze keer ook wat promotiespullen van onze hoofdsponsor Lely meegenomen, zodat het er gelikt uit zag.
Het was behoorlijk druk op de wedstrijd. Niet alleen in het rennerskwartier waar er veel bekenden uit de buurt naar ons kwamen kijken, maar ook in het sportpaleis waren de stoeltjes goed bezet.
De wedstrijd liep lekker, maar tijdens de pro-stocks – die net voor ons waren – ging het even mis. De nieuwe afzuiging bleek toch niet helemaal bestand tegen het moderne pro-stock geweld en stopte er eventjes mee. We moesten als een speer naar het parc-fermé omdat men de miniklasse wilde gaan opstarten. Uiteindelijk stress om niks, want even later deed de afzuiging het weer. Gelukkig maar…
Wij konden rustig warmdraaien en even later konden we naar binnen
Altijd mooi... Dat warmdraaien in het donker!!
(Sorry voor de kwaliteit... de foto's zijn met een GSMmetje gemaakt)
De leek wat lastig, maar uiteindelijk viel het nog mee. De Gomp ging als de brandweer van start en maakte behoorlijk veel snelheid. De motor had het echt naar zijn zin… Hij moest Werken!
Het toerental niet al te hoog, maar de snelheid was er dus niet minder om. Eventjes moest Almer flink corrigeren om binnen de baan te blijven, maar de Meteor bleef lekker door brullen en de full pull was peanuts.
Toch was de feestvreugde snel over, want aan de blauwgroene vlammen aan de zijkant te zien, was er toch iets niet goed gegaan. Tijdens de laatste paar meters bleek er een gat in de kop gebrand te zijn. Cilinder B4 had het hele seizoen al steeds meer brandstof moeten krijgen om niet te heet te worden. Nu er zo hard gewerkt moest worden, bleek hij vandaag toch de zwakste. Er was een gat ontstaan tussen de cilinderbus en de bougie aan de uitlaatkant. Precies het heetste punt.
Op de foto zie je de sporen van de verbranding terug op de motor beschermingsplaat. Daarnaast zie je dat tussen het bougiegat en de cilinderbus een lek is onstaan.
Er werd buiten druk bedacht of we toch nog konden rijden. Gert Dingerink bedacht dat we nog konden rijden op 11 cilinders als we de bougie er uit haalden. Er werd snel geknutseld, maar toch besloten we om niet terug te komen. Niet alleen de motor, maar ook de banden hadden schade opgelopen en die achteras vertrouwden we ook niet helemaal. Ook het rijden zonder bougie is een beetje griezelig. Net zo goed vliegt heel de boel in de brand.
We hebben nog even de klasse afgekeken en de echte superrun van Mission Impossible bleek de allerbeste. Het was dus echt een Cepek baantje… geknipt voor ons…
Daarna was het even lekker gaan eten. Zoals je kan zien zit het team ook strak in het pak tegenwoordig.
Mooi spul... dat van Lely!
Zoals al eerder gepland gaat de motor als reserve op de plank. Hij is al weer heel wat jaar in gebruik, dus het werd eens tijd. Inmiddels is er al veel gewerkt aan een verse motor, die in Stroe voor het eerst wordt ingezet. Hopelijk word hij net zo succesvol als de huidige. Nou ja… wel net een beetje beter natuurlijk.
Hier een aantal foto's van de bouw van de nieuwe motor.
Met een fris achterasje, waar stiekem toch weer wat meer werk in gestoken
moest worden dan gedacht, ging het Gompie Team weer naar het noorden.
Koud was het er niet deze keer. En da’s wat anders dan in het zuiden.
Deze keer waren we goed op tijd, want vorig jaar om deze tijd waren we zo’n
beetje nog aan het sleutelen.
Dus lekker rustig aan uitlaten en even genieten van dat mooie nieuwe zeil voor
onder de trekker. De Gomp lijkt nu nog kleiner want het is een ontzettend groot
zeil in de kleuren van Lely. Groot genoeg voor een … ?
Na een stukje van een mooie 2.5 ton klasse gezien te hebben werd de motor
opgewarmd. Alles zag er goed uit en dus gingen we naar de baan.
Het leek even dat het niet zo’n beste baan was, maar dat bleek toch mee te
vallen.
Hoewel… Toen René het gas open trok ging het hele spul plotseling rechtsaf!
Eerst stond er “gediskwalificeerd” op het scorebord, maar het voorwiel was nog
niet over de streep gegaan. Hoe dan ook… geen winnende afstand. Even later bleek
dat de sleepwagenmachinst wat aan voorzichtige kant te zijn, want hij had de
noodstop getrokken. Niet zo heel gek, want die muur komt toch heel snel
dichtbij.
Noodstop, dus mochten we 6 plaatsen later opnieuw proberen. Snel terug naar het
parc ferme en opnieuw tanken. Als laatste mochten we opnieuw proberen. Nu ging
hij iets rustiger weg en leek alles goed te gaan. Op weg naar één van de weinige
full pulls van de dag?
Mooi zeiltje toch? |
Ook een vorm van tractor pulling. Maar deze was niet de bedoeling |
De Mareltjes brengen hem samen met de shovel weer terug. |
Nee… helaas. Na een meter of 30 was het ineens over. René hoorde iets geks
onder zijn stoel en het toerental vloog omhoog. Hij reageerde in nog geen
seconde en deed het gas terug.
We werden met een shovel naar buiten gebracht, en dus hoefden we het publiek
niet veel uit te leggen. De achteras was “aan bonken”.
Blijkbaar begint – net als bij de groten – ook in onze klasse het probleem van
de achterassen steeds groter te worden. Kroon en pion blijven nu heel, maar nu
gaat de rest er aan.
Een verzameling van stukjes tandwiel |
En ook de houder van het pion wiel moest het ontgelden |
Even later gingen we bij de 4.5 ton kijken. Hoewel er niet veel deelnemers
waren, was het echt wel genieten. It Kypmantsje staat weer op nieuwe sloffen en
brulde weer van jewelste. Helaas viel er 1 V12 uit in de finale run, maar dat
werd goedgemaakt door een geweldige winnende run van een verbouwde Simply
Irresistible.
Natuurlijk hebben we weer “gezellig” gegeten bij de Chinees. Met een paar
inwoners van Putten erbij was het weer een onvergetelijke avond die ze daar nu
lang zullen herinneren.
Hoe het ook zij... gegeten moet er worden. |
Koud he? |
Ondanks dat er veel teams hadden afgemeld vanwege het winterwerk was het ’s
middags toch erg druk en de avondwedstrijd was compleet uitverkocht.
Warmer werd het er niet van… Kijk maar eens hoe koud onze Joop het had.
Tegen middernacht vertrok het hele spul weer richting Maasland. Allemaal
benieuwd wat achter het dekseltje van de achteras gebeurd was.
Vrije Klasse 950 kg | |||
1
|
Lambada VI | F.P. | F.P. |
2
|
No Fire No Fun | F.P. | 71,71 |
3
|
Hot Head (D) | F.P. | 0,00 |
4
|
Reny Mission Impossible | 79,31 |
|
5
|
Little Rascal | 78,35 |
|
6
|
Let's Try | 76,79 |
|
7
|
Beverol Exception | 74,85 |
|
8
|
Little Dan (GB) | 68,94 |
|
9
|
Backdraft | 64,40 |
|
10
|
Gompie | 25,87 |
|
11
|
Dirty Herrie | 0,09 |
|
12
|
The Riddle | buiten de baan |
|
<< 2008 |